zondag 8 januari 2012

Taartenparade


Ik weet dat het veel te lang is sinds mijn laatste
post en daar schaam ik mij diep voor, nou eigenlijk niet, maar het klinkt wel aardig, toch?

Ik heb de afgelopen maanden een aantal taartjes gemaakt, die ik graag met jullie wil delen.
De eerste is gemaakt voor m'n oude oppaskindje die op 1 december jarig was. Hij wilde graag een krokodil. Dat was nog best een uitdaging, aangezien ik eigenlijk altijd ronde en vierkante taarten maak. Omdat het rond sinterklaastijd was is de taart gevuld met bavaroise met schuddebuikjes. De taart viel bijzonder in de smaak.








Het tweede taartje dat ik gemaakt heb was echt een opdracht voor onbekenden. De kleine Rania werd 2 jaar en was helemaal fan van Pingu (snap werkelijk niet waarom) dus of pingu en een iglo op de taart konden. Dit is een van de eerste keren dat ik werkelijk tevreden was over het resultaat. Waarmee de taart gevuld is weet ik niet meer, maar ze vonden hem erg lekker en de jarige heeft pingu heerlijk opgesmikkeld! (kijk en dat snap ik dan weer wel!)

Het laatste taartje dat ik met jullie wil delen heb ik gemaakt voor de juffen van de kinderen. En dat zijn er nogal wat met al die part-timers.
Ik wilde een niet te groot taartje, en het mag niet teveel kerst schreeuwen tenslotte zitten de kinderen op een Christelijke school en niet iedereen is fan van Rudolf en zijn gloeiende neus. Het mag leuk zijn om over te zingen, dat wil nog niet zeggen dat het te eten is. Vandaar deze kerstster. Gevuld met citroensmaken want wie houdt er nou niet van limoncello.



Dat waren de taartjes die ik wilde delen met jullie.

En ik beloof dat ik dit keer sneller zal posten. Volgend weekend weer een taartje maken en de langverwachte quilt is klaar en weggegeven.

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen