woensdag 15 februari 2012

De creatieve keuken

Vandaag neem ik jullie even mee van de rommelzolder naar de creatieve keuken. Soms borrelt een bepaald idee al maanden in mijn hoofd en opeens kan ik er wat mee.

Een kennis van me verwacht deze zomer haar tweede kindje. En hoewel we helemaal niet (mogen) weten of het een jongetje of een meisje is wil ik toch graag een quiltje maken. Ik zal er dus waarschijnlijk twee moeten maken, maar dat leek me geen ramp er worden regelmatig baby's geboren en anders kan ik hem altijd nog doneren aan het ziekenhuis waar ik contactpersoon ben voor de little quilts of love.

Het idee in mijn hoofd wilde nog niet zo doorzetten, totdat ik me meer ging verdiepen in de moeder van het kindje. En opeens zag ik het voor me, het moesten vogeltjes worden. Bij kleine quilts kan je makkelijk alles op ware grootte uittekenen en daar ben ik dan ook mee begonnen. De vogeltjes waren ook zo bedacht en gemaakt.


Het is heel schattig en vrolijk, precies zoals een babyquiltje hoort te zijn.

Voor de rand heb ik plannen voor een nieuw idee, waarover ik laatst las in een blog van een andere quiltster. Dat mag nog even borrelen in de creatieve keuken, want zover ben ik nog lang niet!

Groetjes
Renske

1 opmerking:

  1. Die kleinen Küken sind ganz süß.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen