dinsdag 13 maart 2012

Mijn UFO is een FO!


Een tijdje terug had ik deze quilt weer uit de kast gehaald, nadat hij daar jaren lag te verstoffen. Op het laatst liep ik tegen een foutje aan en dat ontmoedigde me dusdanig dat de quilt 15 jaar bleef liggen.

Toen las ik over een project van een kennis die elke dag een kastje uitmest, schoonmaakt en weer inricht. Er ging zoveel positieve energie vanuit dat het mij aanstak om ook eens iets aan te pakken wat al lange tijd in een kast op zolder lag.

Na een aantal herstelwerkzaamheden heb ik de afbiesrand gemaakt en zie hier de complete quilt:



De afmeting is 160 x 160 cm. En het patroon heet lone star. Ik vond het toepasselijk om hem te geven aan mijn tante in Frankrijk die onlangs weduwe is geworden en wel wat warmte kan gebruiken. De naam van de quilt is: étoiles.

Er ligt nog een UFO in de kast op zolder. Eentje die ik persoonlijk heel erg mooi vond altijd. Zo mooi dat ik maar niet tevreden kon worden over het quiltpatroon. Morgen haal ik de quilt naar beneden.... wordt vervolgd dus!

3 opmerkingen:

  1. Wat fantastisch Renske! Is het niet een fijn gevoel zo'n Finished Project? Ik vind het een prachtige quilt geworden, met name de rand vind ik ingenieus.

    Succes met je volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hij is gewél-dig! En dat keltische vlechtrandje is werkelijk fantastisch. Je tante zal er vast heel erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Auch dieser Quilt ist sehr schön.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen