dinsdag 29 mei 2012

Even iets heel anders...

Wat is er nu dan uit mijn vingers gekomen?
Ik hoor het jullie bijna vragen.
Een brillenkoker?
Een beursje?
Welnee het is een naaigarnituurtje!
 
Natuurlijk niet voor mijzelf! Ik heb een schoenendoos die dienst doet als naaigarnituur. 
Nou ja niet één schoenendoos.
Ik heb een hoop naaigerij en dat wordt bewaard op meerdere plaatsen in huis in meerdere grote dozen, manden en leuke tassen.
 
Nee mijn middelste dochter zit op ballet.
 Is ze geen plaatje?
En over drie weken is er een uitvoering.
Niet zomaar een uitvoering, maar een uitvoering in de flint.
De hele balletschool is al maanden vreselijk hard aan het oefenen.
300 leerlingen doen mee.
Voor ons is het de eerste keer dat ze mee doet, aangezien er maar eens in de 2 jaar een uitvoering is en ze deze dus net gemist heeft twee jaar geleden.
 
We kregen een compleet boekwerk mee met regels, instructies en do's en don'ts.
En dus heb ik aan mijn dochter meteen de nodige voorlichting kunnen geven over het ontharen van je bikinilijn.
Ten eerste wat is een bikinilijn, waarom zou je die moeten ontharen en vooral hoe doe je dat dan?
 
En in dit boekwerk stond ook dat kinderen vanaf graad 2 een naaisetje bij zich moeten hebben.
En dan kan ik het toch niet laten om er zelf een te maken.
 
Kwam toevallig een hele leuke tegen op internet dus een avondje werk en het is af.
Nu alleen nog de juiste kleur garen erin doen en hij is klaar voor de uitvoering.
 
 Zelf vind ik hem bijzonder schattig.
Kan mooi opgevouwen onderin de tas. Ideaal!
 
Nu moet ik haar alleen nog leren naaien...
 
Oh ja en ze moet ook nog een tasje met knotnetjes, elastiekjes, gel, haarlak, haarspeldjes en een kam mee....
 
Genoeg te doen dus!
 
Oh ja ze spelen Belle en het Beest.
Marise heeft niet alleen 2 (!!) dansen, maar ze is ook de champagnefles! Jawel!!
Ben weer een hele trotse moeder!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen