zondag 20 januari 2013

In Holland staat een huis



Het heeft even een hele poos geduurd, maar hier ben ik weer.
Inmiddels druk in de weer met de huisjesquilt die vanaf september in mijn bus valt elke maand.
Het leuke was dat ik meteen bij de eerste zending alle (jawel ALLE!) stoffen al kreeg meegestuurd dus ik kon als een soort dagobert duck heerlijk snuffelen en voelen en genieten.

Toch moest ik even een drempel over met deze blokken.
Het was alweer zolang geleden dat ik veel patchte en mijn vingers zijn nou eenmaal niet zo best meer.
En als je dan zoveel geld uitgeeft aan een quiltje wil je wel dat het meteen perfect is, toch?

Daarnaast zaten er wel wat scherpe bochten en hoeken in. Dus ben ik begonnen met het tweede blok, omdat de eerste me eerlijk gezegd te moeilijk leek.
En eigenlijk viel het best mee.
Mijn vingers zijn graag in beweging en die scherpe hoeken nou dat ging best redelijk.


Moedig geworden ben ik vervolgens de hartjes gaan maken. Met name de onderste laag is erg bochtig en zoals je kan zien is met name de geruite niet heel netjes geworden. (ik werd er echt gek van! Rafelde onder mn vingers weg)

En nu dus huisje nummer 1.
Het schulprandje was een heidens karwei en is ook een keer uitgehaald en opnieuw gemaakt.
Nu moeten er ramen en een deur in en dan nog een verrassing links naast het huis.

Nu ik eenmaal de smaak te pakken heb gaat het nog best snel!



1 opmerking:

  1. Wat leuk!! Ooit, ooit ga ik ook nog een keer een huisjesquilt maken!

    BeantwoordenVerwijderen