woensdag 9 april 2014

Quiltmuts

Hoewel de titel meteen doet vermoeden dat deze blog over mij gaat is niks minder waar! Ik quilt inmiddels ruim 20 jaar. In een ring quilten is heerlijk, maarja de hoeken en randen van de quilt deed ik vaak voor het gemak met de hand. Vooral omdat ik te lui ben om een strook aan de quilt te naaien, die er later toch weer af moet. 

Tot ik kennis maakte met de quiltmuts!
Van die handigheidjes die een ander heeft bedacht, en die je voor een hoop geld kan kopen. Gelukkig zijn er al heel veel bloggers mij voorgegaan in het zelf maken.



 
Eerst een stofje opgezocht uit de grote lappenstapel. Het moest wel een leuk stofje zijn, maar ook geen prachtig duur quiltlapje dat recent gekocht is. Dat heb ik op de naaimachine even gestikt op fiberfill. 

Het is supereenvoudig te maken en eerlijk gezegd als je kan quilten kan je dit zelf bedenken. Je neemt je quiltring, tekent de binnenring over op papier en je hebt je malletje.







Je stikt vervolgens de patronen iets ruimer, omdat de ring ook een opstaande rand heeft. In mijn geval heb ik de open kant onder de lockmachine doorgehaald. 


Voor de hoeken van de quilt heb ik ook een muts gemaakt. Op de bovenste foto kan je zien hoe de quilt dan in de ring zit. Vast met veiligheidsspelden. Het is een soort pacmannetje geworden.

Kortom makkelijk gemaakt, veel plezier, hoop ik!

Liefs
Renske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen