zondag 9 november 2014

Steeds gekker...


Inmiddels heb ik twee blokken qua stof gemaakt. Nu druk met de details. Borduren, kralen, knopen, lint en kant. De blokken zijn easy. Helemaal mijn kleuren. Wat inhoud dat de rest in kleuren moet die behoorlijk buiten mijn comfortzone liggen. 


Het borduren is niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik vraag me af hoe vrouwen tweehonderd jaar geleden dit deden. Nu heb ik alles bij de hand. Materialen genoeg en een internet vol met idee├źn. 
En dat terwijl het hele concept van de crazy quilt bedacht is om oude scraps optimaal te benutten. Het is dus meer voor de arme mensen die van restjes kleding een warme deken voor de winter maakte. Waanzinnig knap, toch? 



Ik ga rustig verder. Het is echt een oefentraject voor mij. Het hoeft niet perfect te worden. 

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen