woensdag 10 februari 2016

Sentimental journey

Naalden, wat een gedoe Enerzijds werkt het lekker als ze zo klein mogelijk zijn, maar helaas is het dan werkelijk onmogelijk om de draad door de naald te krijgen!! Daarnaast verslijt ik nogal wat naalden bij het quilten, wat zeer waarschijnlijk komt door alle metalen hulpmiddelen die ik dan om mijn vingers heb zitten. Die heb ik weer nodig om die mooie kleine steekjes te maken, waar ik zo dol op ben...


Dus verslijt ik nogal wat van die dure mooie kleine quiltnaaldjes, én een hoop draad. Om nog maar te zwijgen over mijn geduld.



Deze quilt staat al twee jaar in de ring. Het schiet maar niet op. En hoewel ik echt bijna klaar ben, blijft het een klus. Ik ben tevreden over het patroon dat ik quilt. Maar ik ben doodongelukkig met de manier waarop hij geregen is. Normaal rijg ik zelf, wat een vreselijke klus is. Dus toen ik ontdekte dat je dat ook kon laten doen met een longarm wilde ik dat beslist proberen. Nou NOOIT meer!! Er zit veel te veel gebobbel in. Op elke 10 cm hou ik 0,5 cm over. Echt om te huilen, zeker als je bedenkt hoeveel het gekost heeft!

Nou nog een paar vierkantjes, twee halve bloemen en 1/4 rand en dan is het klaar. Ik hoop deze maand...





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen